8mån

publicerat i Allmänt;
Tiden flyger iväg. I fredags blev lillgrodan 8månader! Han är en vilding som inte vill sitta still, vill krypa och riva (helst i det han vet att han inte får) han lägger i en extra växel och skyndar sig till tvn, tvspel och annan elektronik som står lämpligt till.
Humöret ska vi inte tala om.. hehe. Säger jag nej, då kan han protestera med ett skrik tillbaka & en blick som skulle kunna döda :-) Hoppas innerligt att det blir bättre med tiden och inte värre, för då vet jag inte hur vi ska få pli på honom. ;-)

Det är full fart hela dagarna. Vi försöker få in lite rutiner nu (bättre sent än aldrig) han vaknar vid 8, får leka och äta sen vill han gärna somna vid 10 tiden igen. Sover 30-60min (sällan längre), sen vid 12 är det lunchdags (lasange är favoriträtten), sen busa och leka igen. sen är det dags för mellis (välling eller banan, fruktpuré) sen vid 15 är det vilodags igen.
Sover ca 60min, (sover bättre och längre om jag vilar bredvid) sen kommer pappa hem vid 17-18 och då är de full rulle :-)
Brukar bada och sen är det välling och lite barnprogram och mys med pappa innan nattningen ska börja. Och han somnar fortfarande på mig, har testat att lägga honom i sin egna säng, men då piggnar han till och ställer sig upp bara.
Vi får ta en sak i taget. Nu vill vi att han ska somna tidigare så vi får kvällarna tillsammans. Det har varit full fart på honom vid 21-22 och han somnar med oss mellan 22-23. Vi får liksom ingen egentid :-)

Idag har vi BVC på schemat nu på fm. Vägas och mätas! Tippar på att han väger 10kg nu i alla fall.. Återstår att se ;-)

Kommentera inlägget här :