Ålande/krypande unge och ny vagn!

publicerat i Allmänt;
Blir långt emellan inläggen.. 
Liten update:
 
"Lilla" Lexus blir stor! Vid 7-7,5 månader kan han:
Åla sig fram snabbt som en orm på golvet :-)
Sitta utan stöd
Krypa (7,5 kryper riktigt)
Ställa sig upp mot saker (gåstolen)
Ställer sig på knä mot saker för att nå (t.ex. min tidningskorg är populär att riva i) 
Gå med hjälp i händerna har han gjort ett tag, men nu vid 7månader vill han gå hela tiden :-) Och fötterna pinar på!
INGA tänder ÄN.. :-)
 
Säkert något jag har glömt också, men i det stora hela så är det NU det börjar hända saker, och fort går det. Nästan lite för fort :-) Men roligt att se hur han utvecklas för varje dag som går.
 
Som sagt så sålde vi Lexus förra vagn (nr4) en Brio Sing, och uppgraderade oss till en Bugaboo Donkey. Och det är det bästa köpet vi har gjort! Enligt mig & Lexus i alla fall. Han sitter som en prins, nöjd och glad medan jag älskar att gå med den. Lufthjul är ett måste hädanefter, förstår inte hur jag kunde gå med Singen så länge som jag gjorde, (4-5mån). Lexus sitter mycket bättre i nya Donkeyn!
Vi valde en Svart + Svart, stilrent och snyggt. Har haft två bruna vagnar så nu är jag trött på det, svart funkar alltid!
 
Till något helt annat, så har vi börjat spåna lite på dagisplats. Och det skär lite i mammahjärtat att veta att det snart är dags för det. Inte än, men det kommer nog gå fort tills det är dags. Men tanken är att vi ska vänta till mars- april någongång, då är han 1,3-1,4månad.. 
 
Vi var på öppna förskolan i Vågbro för första gången i måndags, och där trivdes han som fisken i vattnet. Så vi fortsätter nog att gå på det. Får han träffa lite barn och busa, medan mamman får dricka kaffe och skvallra lite ;-)
 
Kram
 

Kommentera inlägget här :